Oppsett av headinger

Tekststørrelse er definert for få riktig forhold mellom de ulike størrelsene. Den totale størrelsen på oppsettet kan justeres etter behov. Alle elementer finnes i annonsemalene.

Eksempler på kombinasjon av ulike tekststørrelser i samme heading Skraverte felter skal være tydelig, så lenge det ikke går utover lesbarhet på tekst, eller bryter opp formen på omrisset for mye.

Utheving av nøkkelord.

Oransj kan brukes til å utheve nøkkelord i headingen, men det skal alltid være overvekt av hvit tekst. Hvis dette ikke er mulig bør hele teksten være hvit, evt. skriv om teksten.
NB! Obs BYGG skal aldri utheves med oransj.

Generelt om headinger

Headingene kan visuelt minne om nyhetsgrafikk, der budksapet er viktigere enn det estetiske. Headinger bør heller ta litt for mye plass, enn litt for lite.
Bruk de ulike størrelsene på teksten til å lage kontrast i oppsettet, og oransj til å utheve nøkkelord. Pass på at kombinasjonen av for mange muligheten ikke dreper budskapet.

Tekst i oransj boks under heading

Kan brukes der man har en tydelig CTA, eller har behov for å utdype budskapet. Reglen for vektig av oransj og hvitt gjelder her også.
Det totale budskapet skal ha en overvekt av hvit tekst på blå bakgrunn. Lengre tekster bør ikke brukes som en del av headingen.